Archiv autora: admin

Lincoln MKZ 2014

13LincolnMKZ_01

Model MKZ pro rok 2014 reprezentuje znovuzrozený Lincoln snoubící jedinečný design s inovativní a funkční technologií. Nový Lincoln MKZ se vyrábí v Hermosillu v Mexiku a koupit si ho můžete za 35,925 USD (646,650 CZK).

13LincolnMKZ_03 13LincolnMKZ_12 13LincolnMKZ_04

Standardní motorizací je 2.0 litrový EcoBoost s hliníkovým blokem a výkonem 240 koní. EcoBoost je vyráběn ve Španělsku. Kompresní poměr je 9,3:1. motor je vyráběn ve Španělsku. Alternativní motorizací je motor V6 Ti-VCT. Válce svírají úhel 60° a dohromady dokáží vyvinout 300 koňských sil. Kompresní poměr je u V6 10,5:1. V6 se vyrábí v Ohiu v USA. Oba motory mají rozvody DOHC a 4 ventily na válec. Převodovka je automatická šesti-stupňová, řadit se může i pádly.

13LincolnMKZ_05 13LincolnMKZ_06

Oproti minulé generaci začleňuje nyní MKZ řadu nových prvků výbavy a rozšiřuje základní specifikaci a to například o led denní svítilny apod.. Dostupné jsou s novou verzí také nové barevné odstíny karoserie.

zdroje: lincoln

fotografie: lincoln

 

 

Wartburg 353 1966 – 1988

800px-AWE_Wartburg_353W,_Verkehrszentrum_des_Deutschen_MuseumsWartburg 353 v některých exportních zemích známý také jako Wartburg Knight je středně velký rodinný vůz vyráběný v Eisenachu ve Východním Německu v letech 1966 – 1988. Vůz 353 byl nástupcem vozu 311.

Během několika let, co se Wartburg 353 vyráběl prodělal několik změn a vylepšení, ale to nejmarkantnější přišlo v roce 1985. Toho roku došlo k faceliftu přední části vozu a mimo jiné dostal vůz nový karburátor.

Wartburg stvoření z bývalého BMW, byl založen na designu z roku 1938 a poháněl ho motor s pouze sedmi pohyblivými částmi. Populární rčení mezi řidiči Wartburgů bylo, že si koupili automobil, ale udržují motocykl.

Na domácí Východoněmecké půdě byl vůz používán k vládní přepravě, někdy také jako policejní vůz. Doručení hotového auta zákazníkovi mohlo trvat často 10 až 15 let!

Jako mnoho současníků Wartburgu byl i Wartburg jednoduché a levné auto. Těžiště měl vůz posunuté dopředu a společně v kombinaci motor vpředu – přední náhon docházelo především na mokré silnici k nedotáčivosti. Wartburgy se vyráběli také na export a to do následujících zemí: UK, Kypr, Malta a Jižní Afrika.

Mezi tehdejší konkurencí se jevil Wartburg 353 jako velice svižné auto. Dopomáhal tomu dvoutaktní řadový tříválec o objemu 1 litr v kombinaci se 4-stupňovou manuální převodovkou. V originálním provedení hovoříme o výkonu 42 kW a maximální rychlosti přibližně až 155 km/h, které je údajně vůz schopen dosáhnout na druhý převodový stupeň a to díky vysokootáčkovému motoru.

Při uvedení na trh dosáhl Wartburg okamžitého úspěchu. Sovětské vozy v mnohém předčil, úspěšný byl také na závodních dráhách. Vůz byl charakteristický svým jednoduchým designem, tuhou karosérií, 525 litrovým zavazadelníkem a po roce 1983 dokonce inovativním elektrickým vedením. Špatné bylo odhlučnění motoru což velice snižovalo komfort přepravy.

Wartburgů 353 se vyrobilo něco přes milion kusů.

800px-Wartburg_353_Jaslo 800px-Wartburg_353_by_Hobson's_Conduit_1988 800px-Wartburg_353-400_green_vl_TCE 800px-Wartburg_353-400_Trans 800px-Green_car_in_Ireland

800px-Volkspolizei_Wartburg_2009-06-07

zdroje: wikipedia

fotografie: wikipedia

 

Trabant 601 1963 – 1990

800px-Brno,_Řečkovice,_depozitář_TMB,_Trabant_601_Universal_(01)Vůz Trabant 601 byl vyráběn národním podnikem VEB Sachsensring ve Zwickau v Sasku. 601 byl v pořadí třetím vozem této značky a současně nejdéle vyráběným vozem značky. Během této dlouhé doby, kdy se Trabant 601 vyráběl vyjelo z továren 2 818 547 těchto vozů. Jednalo se o nejběžnější automobil v tehdejší Německé Demokratické Republice.

Dalo by se říct, že Trabant 601 byl odpovědí na zápaďácký Volkswagen Beetle. Úlohou vozu bylo poskytnout levnou dopravní alternativu pro většinu populace. Vozidlo mělo být jednoduché, tak aby ho lidé zvládli samy udržovat a opravovat, v neposlední řadě také spolehlivé. Trabant 601 byl vcelku moderním vozem, když přišel do výroby. Na tu dobu vyčnívající byl pohon předních kol, samostatné zavěšení všech kol, nizkoúdržbový motor, bakelitová karoserie. Postupem času se však největším propadákem stal právě motor, který vycházel z předválečného motoru DKW. V době spuštění výroby byl ještě konkurenceschopný, ale později už nemohl čtyřválcům ze západu konkurovat ani výkonem ani ekonomikou provozu či ekologií. Přesto bylo obyvatelstvo německého východu takřka celou dobu odkázáno pouze na služby Trabantu 601. Na kompletní vývoj nového modelu nebyly zkrátka peníze.

Trabant 601 existoval v několika variantách a výbavách.

  • Trabant 601 Standart – Limuzína, Universal (kombi)
  • Trabant 601 S – Sonderwunsch neboli zvláštní přání z čehož vychází nadstandartní výbava: mlhovky, zpáteční světla… - Limuzína, Universal (kombi)
  • Trabant 601 De Luxe – Zde se nachází opět nadstandartní výbava: dvojité lakování, chromované nárazníky - Limuzína, Universal (kombi)
  • Trabant 601 Kübel – od roku 1966. Terénní verze bez dveří se stahovací střechou
  • Trabant 601 Tramp – od roku 1978. Byl civilní verze odvozená z verze Kübel prodávaná především v Řecku
  • Trabant 601 Hycomat – 1965 – 1990 limitovaná výroba pro zákazníky s poškozením levé nohy. Byla zde zabudovaná automatická spojka
  • Trabant 800 RS – Rally verze 1986 – 1988 s motorem 771 cm3 a s 5-ti stupňovou manuální převodovkou

800px-TrabiLondon 800px-Trabant_601_Universal_1970 800px-P_601_Trabant 800px-Orange_Trabant_601_Universal_at_the_Car_and_Communication_Museum_in_Finland_2 121211_BerlinerTrabbies Bundesarchiv_Bild_183-B0503-0015-001,_Sachsenring_Trabant_601 Trabant601 Trabant_Concession

zdroje: wikipedia

fotografie: wikipedia

 

Hudson Hornet 2. Generace 1955 ? 1957

800px-1957_Hudson_Hornet_Hollywood_2-doorDo posledních 3 let se Hornet pouští vyráběn firmou AMC. Výroba Hornetů byla taktéž přesunuta do Kenoshe ve státě Wisconsin. Změnou prošla také základní platforma vozu.

1955

Příchod nového modelu se opozdil a přišel roku 1955, protože inženýři řešili problém, jak změnit vzhled auta a přitom příliš neměnit jeho koncepci. Nabízeny byly karosářské verze sedan a hardtop, verze convertible a coupé se v nabídce již nenacházely.  Tentokrát se již zákazníci dočkali v USA populárního motoru V8. Zde je Packard 320 cu (5.2 litru) se 208 koňmi (155 kW) a s Packardovou automatickou převodovkou. Nový Hudson měl nejrozměrnější přední sedadla v poměru ke konkurenci. Dodávána na přání byla klimatizace. Prodalo se 13 130 vozů.

1956

Pro modelový rok 1956 došlo k předělání designu vozu do V-line stylu. Nabízena byla až tří-tónová barevná kombinace. I přes značné snažení nenadchl Hornet kupce svým vzhledem. Došlo k značnému poklesu prodeje na číslo 8 152.

1957

Hudson_Hornet_Series_80_4-Door_Sedan_1957

Ačkoliv byla cena snížena a výkon zvýšen díky novému motoru 327 cu (5.4 litru) o výkonu 255 koní (190 kW) se čtyř-komorovým karburátorem a dvojitým výfukem, ke zvýšení prodejů to nevedlo. Prodalo se pouze 4 108 vozů.

Výroba Hornetů skončila 25. června 1957.

zdroje: wikipedia

fotografie: wikipedia

 

FSC Žuk 1958 – 1998

800px-Den_otevřených_dveří_v_Řečkovicích,_výstava_hasičských_vozů_a_techniky_(15)

Vozidlo Žuk (polsky brouk) byla dodávka či lehký nákladní vůz vyráběný v Polském Lublinu mezi lety 1958 a 1998, tedy celých 40 let. Automobil měl základ z automobilu FSO Warszawa, který byl kopií sovětského vozu GAZ-M20 Pobeda. Podvozek, odpružení a motor z FSO Warszawa tvořila jaderný základ Žuku a Nysi, lehkých nákladních vozů designovaných v pozdních padesátých létech. Těchto vozů bylo vyrobeno přibližně 587 000.

Povětšinou byl Žuk nakupován státními organizacemi, ale samozřejmě také soukromými osobami. Po revoluci v roce 1989 a současným osvobozením polské ekonomiky byl Žuk stále schopen udržet prodejní čísla v existenčních rovinách díky prodeji vozů soukromníkům. Posledních několik let se Žuk vyráběl souběžně s nástupcem, vozem Lublin van. Žuk byl levnější a jednodušší alternativa k modelu Lublin van.

Żuk

Žuk se na trhu vyskytoval v několika karosářských variantách, které byly určené pro nepřeberné množství účelů. Avšak nejběžnější variantou byla dodávka a lehký 1,1 tunový nákladní vůz. Vzácněji se vyskytovala varianta minibus a varianta náklaďáku s dlouhou kabinou.

Celkem neobyčejné bylo na užitkový vůz přední nezávislé zavěšení kol. Při pohledu na vůz vidíte samé hrany, dokonce i čelní sklo je rovné a celý bok vozu je pokryt hranatými linkami. Po přibližně 10 letech od počátku výroby byl upraven vzhled kabiny, ale žádné další změny neproběhly, tedy kromě pozměnění výdechů nad čelními světly.

Žuk byl oblíbený především u farmářů a běžně byste tyto vozy potkali na nějakých trzích nebo během přepravy sklizně z pole do stodoly farmářů. Polská pošta hojně využívala služeb tohoto automobilu.

FSCŻukA06-Słb 800px-Żuk_Świnoujście1 800px-Zuk_Poznan_Zawady

800px-DOD_v_Řečkovicích_2010_(16) 800px-An_early_FSC_Żuk 750px-MoscowZuk

zdroje: wikipedia

fotografie: wikipedia

Hudson Hornet 1. Generace 1950 – 1954

Samsung

Legendární Hudson Hornet vyráběla v letech 1951 až 1954 firma Hudson Motor Company z Detroitu ve státě Michigan. Hornet byl vyráběn také firmou American Motors Corporation AMC a to v letech 55 – 57 ve městě Kenosha stát Wisconsin.

První generace vozu Hudson Hornet měla funkční design se sníženými prahy a s karoserií s nižším těžištěm, což napomáhalo k zlepšené ovladatelnosti vozidla. Design odkazuje na streamlined design neboli proudový design, který byl taktéž využíván například u vlaků.

První generace

Hudson_Hornet_Club_Coupe_1951

Hornet představený pro rok 1951 těžil z Hudsonova step-down designu, který byl známý již z předchozího modelu značky – vozu Commodore (1948 – 1952). Design spojoval tělo vozu a rám karoserie do jedné struktury. Step-down karoserie profitovala ze svého sníženého těžiště. Vůz to nebyl pouze designově zdařilý, ale také díky step-down taktice funkcionální. Vůz byl nejen dobře ovladatelný, poskytoval komfort až 6-ti členné posádce.

1951

Hudson Hornet byl dostupný jako 2-dveřové kupé, 4-dveřový sedan, kabriolet a hardtop coupé. Modely se prodávaly za stejnou cenu jako Commodore Eight, tedy za 2,543USD až za 3,099USD.

Všechny Hornety z let 51 – 53 byly poháněny Hudsonovým vysokokompresním šesti-válcovým řadovým motorem H-145. V roce 1954 byl navýšen výkon na 127 kW (170 koní) což bylo oproti první verzi navýšení výkonu o 25 koní. Počínaje rokem 1952 bylo možné za příplatek pořídit dvou-karburátorovou verzi, kde se jednalo o jednokomorové karburátory. Motory mohly samozřejmě po jistých tuningových úpravách dosahovat mnohem vyššího výkonu. Typickým úpravcem byl třeba Marshall Teague. Kombinace motoru s nebývalou ovladatelností a předimenzováním v mnoha směrech dělalo z vozu úspěšného absolventa mnoha závodů na štěrku a pár dlážděných závodních tratích v 50-tých letech.
V roce 1951 bylo celkem vyrobeno 43 656 Hudsonů.

1952

Roku 1952 došlo úpravami k navýšení výkonu, na již zmíněných 170 koní, ale později se Hornet dočká dalšího navýšení. Vůz disponující paketem 7-X měl výkon 210 koní  (157 kW). Během let 1952 a 53 došlo k menším kosmetickým retuším a pořád blíže měl vůz k modelu Commodore z roku 1948.

Hornet se zdál při závodech téměř neporazitelný, ale i přes úspěchy na závodních tratích byla čísla prodeje stále červenější. Hudsonovy konkurenti byly díky jejich koncepci vozidel (oddělené tělo vozu od rámu) schopni měnit vzhled vozidel každým rokem a to bez vyšších investic. Kdežto univerzální karoserie Hornetu si vždy říkala o větší výdaje co se úprav vzhledu týče. Shrunuto: v těchto letech členové velké trojky (GM, Ford, Chrysler) Hudson pořádně potrápili

V roce 1952 spatřilo světlo světa 35 921 vozů Hudson Hornet.

1953

Teto rok znamenal pro Hornet pouze menší změny. Přední část vozu byla pozměněna a do výbavy se dostalo nové rádio, jako příplatková položka v hodnotě 100USD.

Oproti minulému roku byl zaznamenán pokles produkce a číslo vyrobených kusů v roce 1952 se zastavilo na hodnotě 27 208 kusů.

1954

Předek vozu dostal pro rok 1954 zjednodušenou masku. Interiér vozu také nezůstal beze změn nová byla palubní deska a některé komponenty. Na tehdejší dobu se vnitřek vozu jevil velmi moderně.

Ani v roce 54 zde nebyl motor s 8-mi válci, v nabídce byl 308 cu (5 litrů) 6-ti válcový řadový motor o výkonu 160 koní (119 kW). V nabídce byla také verze se sportovním nádechem verze Twin-H-Power (7-X) o výkonu 172 koní (127 kW).

Ačkoliv došlo v tomto roce k znatelné obnově modelu bylo již pozdě na to, aby tato obnova zachránila červenající prodejní záznamy.

Modernizovaný Hudson Brougham Convertible byl atraktivní, avšak s cenou značně přestřelenou, která dosahovala hodnoty 3,288USD. Tahle cena byla v té době na 6-ti válcový vůz prostě vysoká.

Produkce vozů za rok 1954 byla 24 833 automobilů.

motor Twin-H-Power V6

motor Twin-H-Power V6

1951 Hudson Hornet Convertible Brougham

1951 Hudson Hornet Convertible Brougham

1952 Hudson Hornet Club Coupe

1952 Hudson Hornet Club Coupe

1954 Hudson Hornet sedan

1954 Hudson Hornet sedan
1953 Hudson Hornet Hollywood Hardtop

1953 Hudson Hornet Hollywood Hardtop

Příště se podíváme na osudy 2 generace legendárního vozu Hudson Hornet.

zdroje: Wikipedia, AutoTip Klassik 3/2013

fotografie: Wikipedia

Renault Latitude 2011

Renault_12114_global_en

Renault představil svoji vlajkovou loď, luxusní sedan Latitude, mířený na mezinárodní trhy, na Paris Motor Show 2010. Vůz byl také oficiálním automobilem pro filmový festival v Cannes. Vpuštění této velké ryby do vod evropského trhu proběhlo v Evropě na začátku roku 2011.

Latitude překvapí prostorností interiéru, která se od vozů této třídy očekává. Interiér má na délku 4,897 m na šířku 1,832 m a na výšku 1,483 m. Elegantní tvary karoserie pozdvihují chromované lišty. Vpředu lemují bi-xenonové směrovatelné světlomety tvary chromové masky. Při pohledu na záď vozu upoutají pozornost také zadní světla s technologií LED. Vůz je korunovaný elektricky ovládanou panoramatickou skleněnou střechou. Ve voze se nachází TFT (Thin Film Transistor) barevný display ve středu palubní desky. Palubní desku tvoří prémiové materiály. Všechny ovladače k prvkům řízení a komfortu jsou po ruce. Některé verze vozu mají navíc chromové doplňky také v interiéru a to na klikách či voliči převodových stupňů. Nabízena je také tmavá a světlá variace kůže. Designové elementy byly vyvinuty pro několik variací interiéru a proto, aby vyhověli rozličnému vkusu zákazníků

Renault_11742_global_en Renault_11741_global_en

Renault_12431_global_en

Renault_11740_global_en

Latidu je revoluční v palubním komfortu a unikátní kvalitě co se ovládání proudění vzduchu v kabině týče. To vše napomáhá k relaxaci během přepravy. Navíc má vůz také pylový filtr a senzor toxicity. Vůz se může pochulubit také ionizérem vzduchu od Samsungu (Samsung Super Plasma), který byl vyvinut z klimatizační jednotky Renaultu Laguna ve spolupráci se Samsung Electronics. Ionizer čistí vzduch na palubě a zabraňuje šíření bakterií a alergenů. Když detekuje toxický senzor škodlivé plyny v prostředí vozu automaticky přepne na vnitřní proudění vzduchu a do kabiny se žádný škodlivý plyn nedostane, což je ideální pro cestování ve velkých městech. Smysly cestujících bude zaměstnávat také vůně, která je ve vozidle uvolňována ze dvou náplní zakomponovaných v palubní desce a které jsou dodávány společně s vozem. Na výběr je z několika vůní. Intenzita vůně, intervaly provonění atd. se dá samozřejmě nastavit.

Renault_12429_global_en

Pro perfektní klima na palubě jsou k dispozici voliče teplot zvlášť pro řidiče, spolujezdce v předu a vzadu (dělená klimatizace). Jedná se tedy o tří zónovou klimatizaci. Automatická klimatizace nabízí tři režimy: Auto – pro optimální teplotní a akustický komfort, Soft – pro jemné a tiché fungování, Fast – pro rapidní ventilaci celé kabiny. Sedadla řidiče mají integrované masážní hlavice, které pracují ve čtyřech režimech (continuous, intermittent, soft a firm) a to díky funkci pěti pneumatických hlavic, umístěných pod čalouněním. Všechny zde zmíněné prvky z vozu tvoří prostředí pro dlouhé cesty v jakémkoliv prostředí a pro zdlouhavé proplétání městem. Odhlučnění kabiny je příkladné, ale cestující mají možnost toto ticho narušit úžasnou kvalitou zvuku z reproduktorů Bose, na kterých Bose společně s Renaultem usilovně pracovali.

Renault_12428_global_en

Benzínová verze je osazena 2 litrovým 16-ti ventilovým motorem se šesti rychlostní převodovkou a vyvíjí výkon až 140 koní. Udávaná spotřeba je 6,5 litru, což je na tak velký vůz zajímavá hodnota, ale těžko věřit zda v reálu se jedná o stejná čísla. Latitude přichází také ve verzi s šesti válcovým dieselovým motorem 3,0 V6 dCi o výkonu 240 koní a spotřebou 7,2 litru. Latitude bude v nabídce ve více než 50-ti zemích světa, takže si musel projít celou řadou obtížných testováních, aby přežil v různorodých koutech světa. Více než 30 vozidel bylo testováno během vývoje vozu a najezdili 1,1 milionu kilometrů.Renault_12800_global_en

Aktivní bezpečnost je rovněž na vysoké úrovni účinnými brzdami počínaje a ABS/EBD v základu konče. Pasivní bezpečnosti je přizpůsoben celý design kabiny a až 6 airbagu.

Tabulka

rozklikněte pro zvětšení

Zdroje: Renault

Fotografie: Renault

 

 

 

Renault Pulse 2012

Renault_30495_global_en

Renault odhalil svůj další kompaktní vůz pro indický trh. Vůz vešel do prodeje roku 2012. Po roce je třetím vozem od Renaultu, který vešel do Indického trhu. Je následníkem Fluence a Koleosu, uvedených na trh začátkem roku 2011. Prosazení na Indickém trhu je pro Renault důležitým bodem mezinárodní strategie. Vůz je mířen na mladou klientelu, která hledá městské přibližovadlo. Pulse je veden v duchu Renaultářské filosofie vyrábění vozů s inovativními technologiemi, které jsou dostupné všem. Pulse je pro jízdu vyzbrojen motorem 1.5 dCi, který se řadí k nejlepším ve své třídě co se poměru výkon/spotřeba týče. Automobily i motory jsou vyráběny v Chennaii (Indie) v první společné továrně Renault-Nissan, který byla spuštěna roku 2010 na podporu spojeneckých záměrů Renault-Nissan v Indii.

 

Renault_31656_global_en Renault_31662_global_en

Pulse překvapí nezvyklými věcmi ve své třídě jako jsou elektronicky sklopná zrcátka, startování motoru tlačítkem. Motor 1.5 dCi si svou popularitu již vydobil po celém světě a to hlavně pro svou spotřebu. Pulse je navržen i vyráběn v Indii. Pro výrobu je využitá stejná platforma jako pro Nissan Micra, takže vůz Pulse plně těží z aliance Renault-Nissan. První objednávky mohly být přijaty na New Delhi Motor Show v Lednu roku 2012.

Renault_31658_global_en Renault_31659_global_en Renault_31660_global_en

Zdroje: Renault
Fotografie: Renault

Renault Roadster Laguna 1990

Koncept Roadster Laguna byl představen na Paris Motor Show roku 1990. Rok poté vítězí v soutěží Concept Car Design Award 1991.

Laguna je roadster vyrobený pro pravý požitek z řízení. Je to auto ze 100% stvořené pro opravdové řidiče a klade důraz také na technické inovace zejména v oboru pasivní bezpečnosti. Opravdu výrazně snížený a ultra moderní dvou sedadlový sportovní vůz se chvástá zaoblenými liniemi a celkově neobvyklou stavbou. Vůz je postaven tak, abyste cítili opravdový vítr ve vlasech, zatímco se s autem budete prohánět. Už při prvním pohledu na vůz vám bude něco chybět. Ano, vůz nemá čelní sklo takové jak ho známe, nemá ani střechu. Je tím ideálním vozem pro cestování ve dvou a užívání si kontaktu s prostředím jak jen to je možné.

Vůz je poháněn 2 litrovým přeplňovaným motorem o výkonu 210 koní. Automobil zrychlí z nuly na sto za 6 sekund. Dveře jsou poloautomatické pneumaticky ovládané. Řidič a spolujezdec mají ochranné brýle se zabudovaným rádiem, které přijímá signály pomocí infračerveného portu. Bezpečnost při převrácení zaručuje inteligentní bezpečnostní prvek, který není při pohledu na vůz patrný, ale pokud by systém zaznamenal vážné bezpečnostní riziko, ochranné „trubky“ by byly vystřeleny za 0,1 sekundy a zabránily by tak, během převrácení vozu na střechu, vážným následkům.

Zdroje: Renault
Fotografie: Renault

Modernizace Espace 2012

V květnu roku 2012 vydal Renault tiskovou zprávu, že zde mají nový Renault Espace! Že by se konečně dočkal Espace nového nástupce? Bohužel ne. Zde jde hlavně o to, že designově změnil Renault tvář a Espace musel prodělat plastickou operaci.

Takže tedy podle Renaultu nový Espace by měl díky nové tváři působit mnohem dynamičtějším dojmem. Kosočtvercové logo se zvětšilo a našlo si vyšší pozici na přídi vozu. Po čtyřech generacích pokračuje příběh se jménem Espace i nadále a snaží se všemi silami vyhrávat hlavně na poli, kde byl od začátku favoritem. Nadále si zachovává vše co měla verze před „modernizací“ včetně nevídaně prostorného interieru, pohodlí a bezpečnosti pro všechny cestující.

Zdroje: Renault
Fotografie: Renault