Renault Dauphine

Renault Dauphine R. 1090 1961

Základní informace
Rok výroby: 1961
Objem motoru: 845 Cm3
Počet koní: 31 HP
Hmotnost: 650 Kg
Nosnost: 350 Kg

   

Historie modelu

Renault Dauphine byl vyráběn ve Francii francouzskou automobilkou Renault od roku 1956 do roku 1967. Luxusní verze toho to automobilu byla prodávána pod názvem Renault Dauphine Ondine a to od roku 1960 do roku 1962. Renault Dauphine byl vyvážen do mnoha zemí: Jižní Afrika, Austrálie, Mexiko, Belgie a Irska. A licencován v Brazílii, Španělsku, Argentině, Israeli, USA a Japonsku. Sportovní model Renault Dauphine Gordini byl vyráběn se čtyřstupňovou převodovkou a s kotoučovými brzdami na všech čtyrech kolech a s upraveným silnějším motorem. Tovární závodní model 1093 byl homologován okolo 2140 automobilů vyrobených v letech 1962-1963. Model Dauphine měl nahradit v roce 1956 model Renault 4CV. A stejně jako 4CV měl podobně jednoduchou karoserii. Byl to 4-dveřový sedan. Uchycení předních dveří se lišilo. U modelu 4CV se otvírají na opačnou stranu než je dnes obvyklé. Model Dauphine byl težší, větší než 4CV a měl stejnou motorizaci v rozsahu od 760 cc do 845 cc a výkonostně od 19 do 32 koní. Dauphine byl neslavně pomalý. Magazín Road and Track zveřejnil že zrachlení z 0 na 97 Km/h bylo za 32 sekund. Stejně jako předchůdce měl Dauphine motor vzadu. Dauphine se měl původně jmenovat Corvette ale název byl změněn na Dauphine. (Podle francouzského ženského titulu Dauphin). Dvě edice byly upraveny pro zvýšení výkonu. Úpravový specialista Renaultu Amédée Gordiny navrhl verzi Dauphine předělanou na výkon 37 koní atakto upravované verze byly prodávány pod názvem Dauphine Gordini. Limitovaná edice 2140 nazývána 1093 byla upravena na výkon 55 koní a měla dvojitý karburator, čtyřrychlostní manuální převodovku a maximální rychlost 140 Km/h. Model 1093 byl dostupný pouze v bílé barvě s modrými pruhy. Během deseti let bylo vyrobeno 2 150 738 automobilů Dauphine. V Anglii to bylo jedno z nejvíce dovážených automobilů a velice prodávaných. Model provází špatná pověst pro nízký výkon a pro špatnou ovladatelnost. V mnoha prodejnách (hlavně v USA a VB) bylo auto známe pro velmi časté mechanické poruchy. V roce 2002 byl model Dauphine prohlášen za deváté nejhorší auto století. V roce 2007 byl model jmenován mezi padesáti nejhoršími auty světa nazýván nejmíně efektivním kouskem francouzské výroby od dob ,,Magiot Line´´.

Historie našeho auta

Auto bylo zakoupeno v tuzexu v roce 1962. Rok výroby je 1961. Do roku 1962 to byl výstavní automobil předváděn na výstavách. Auto zakoupil starší pán, který s autem moc nenajezdil. Auto má najeto něco okolo 20000 Km! Když starší pán zemřel, dostal se k tomuhle autu děda. Koupil ho a paní, která měla auto po pánovi, neměla řidičský průkaz a také nechtěla dát auto někomu, kdo by se o něj špatně staral. Tenkrát ho děda koupil, dalo by se říct za pár korun. Děda s autem taky moc nenajezdil, také díky tomu vypadá, tak jak vypadá. Bohužel v motoru zmrzla voda a praskla hlava motoru. V roce 1999 děda zemřel a auto bylo několik let v garáži bez hnutí. A v roce 2009 jsme si ho nechali převézt (fotky z nakládání na odtahovku jsou v galerii) k nám s plánem opravit, doladit, už tak krásné auto. Do roku 2010 jsme s automobilem zápasili v nepříliš ideálních podmínkách a s mnoha věcmi jsme si nevěděli rady.  Nakonec jsme se roku 2011 rozhodli nechat náš vůz dokončit společností auto projekt centrum sídlící v Plzni. Kde byl automobil kompletně dokončen. V současné době je náš automobil bez větších obtíží schopen provozu.

Motorizace



Motorizace Renault Dauphine

2 komentáře u „Renault Dauphine

  1. Viktor Lorenc

    Dobrý den, shodou okolností jsem narazil na francouzský článek o vývozu R Dauphine i do ČSSR. Za zajímavost /netvrdím, že se jedná o Vás nádherný kousek/ považuji tvrzení z článku, že po katastrofálním propadu prodeje modelu v USA byla část vozů poškozena v USA/cca 2000 ks. na parkovací ploše prodejce/ tornádem (k úlevě Renaultu uhrazeno pojišťovnou), nejvíce poškozené kusy čekající marně na zákazníky sešrotovány, něco přes 1000 ks dovezeno zpět do Francie a přestavěno na model R 1093 (s modrým pruhem a tím dosaženo snížení ceny modelu jako takového) a stovky kusů vyvezeny po repasi v belgické továrně v Haren-Vilvorde do Polska, Rumunska a Československa. Další část prodána s další drastickou levou USD 200,- přímo v USA. Blíže viz článek Gazoline : http://gazoline.net/article2.php?id_article=2056#.VW25GGcw91M. S pozdravem, Viktor Lorenc

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>